Γαλάζια προπαγάνδα χωρίς τέλος…



Γαλάζια προπαγάνδα χωρίς τέλος…

Ούτε χώρα – μπανανία να είμαστε. Η «διαπλοκή»*, πολιτικής – οικονομικής εξουσίας και ΜΜΕ, έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Όχι μόνο είναι υπαρκτή και εμφανής και ξεχειλίζει από τα μπατζάκια της χώρας, αλλά θυμίζει και άλλες, σκοτεινές εποχές, φεουδαλισμού και σκληρής ολιγαρχίας, όταν οι ευγενείς και οι «άγιες οικογένειες» του συστήματος δεσποτείας, είχαν όλα τα προνόμια και ασκούσαν άμεσο έλεγχο παντού.

Επί παραδείγματι, διαβάζουμε σε «έγκριτα Μέσα», πως τα ενημερωτικά δελτία που υπερέχουν και κερδίζουν εντυπώσεις και κοινό, είναι αυτά του ΣΚΑΙ και του ΣΤΑΡ. Κάποια ΜΜΕ δηλαδή …διαφημίζουν τα «προϊόντα» άλλων ΜΜΕ. Επίσης προβάλλονται και διαφημίζονται και τα πρόσωπα των “παρουσιαστριών” των εν λόγω ενημερωτικών δελτίων, για να μη μας ξεφύγει το μέγα γεγονός και η είδηση. Όμως τι δεν μας λένε; Έχουμε λοιπόν και λέμε:
  • Η κ. Κοσιώνη του ΣΚΑΙ, είναι σύζυγος του δημάρχου Αθηναίων και ανιψιού του πρωθυπουργού – προέδρου της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκη.
  • Η κ. Ζαχαρέα του ΣΤΑΡ, είναι σύζυγος του βουλευτή και πρώην υπουργού Τύπου της ΝΔ, Θοδωρή Ρουσόπουλου.
  • Η κ. Αντωνοπούλου του ΣΚΑΙ, είναι σύζυγος κυβερνητικού στελέχους, του πρόεδρου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, Παναγιώτη Αρκουμανέα, επιστήθιου φίλου του υπουργού Υγείας της ΝΔ, Β. Κικίλια και πρώην συνεργάτη του πρώην υπουργού Υγείας της ΝΔ, Νικήτα Κακλαμάνη.
Τυχαία όλα αυτά; Μάλλον όχι. Όμως έχει κι άλλα, όπως: Ο εκδότης – καναλάρχης – εφοπλιστής, Βαγγέλης Μαρινάκης που ελέγχει Mega – Νέα – Βήμα κ.α, είναι γιος πρώην βουλευτή της ΝΔ και κουμπάρος της Ντόρας Μπακογιάννη, που όλοι γνωρίζουμε ποια είναι. Το κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 το παρουσιάζει ο εκδότης της Real, Νίκος Χατζηνικολάου, γιος πρώην υπουργού της ΝΔ.. Επίσης κουμπαριά με την οικογένεια Μητσοτάκη έχει και ο εκδότης των «Παραπολιτικών», Γιάννης Κουρτάκης. Αυτά τα ολίγα και με μια πρώτη, πρόχειρη ματιά στα κεντρικά ΜΜΕ. Ανάλογα φαινόμενα συγγενικών δεσμών και στενών επαφών με τη ΝΔ και γενικά με την συντηρητική παράταξη, καταγράφονται και σε πολλά περιφερειακά και τοπικά ΜΜΕ. Αν το ψάξει κανείς λίγο περισσότερο, θα διαπιστώσει πως οι στενές συγγενικές σχέσεις ΝΔ και ΜΜΕ, βγάζουν μάτια και προκαλούν τύφλωση, αν όχι κώφωση και παράλυση.
«Αόμματος», που έλεγε ο Φωτόπουλος στην «Κάλπικη Λίρα». Μόνο που στην περίπτωση μας δεν πρόκειται για κάλπικη λίρα αλλά για κάλπικη – γαλάζια ενημέρωση. Αλήθεια περιμένει κανείς από τους «συγγενείς» της ΝΔ, ή όποιου άλλου κυβερνητικού κόμματος, να ασκήσουν κριτική και να ελέγξουν την κυβερνητική εξουσία; Περιμένει κανείς από κουμπάρους, συνδαιτυμόνες κι ομοτράπεζους να βγάλουν τα άπλυτα του «οικοδεσπότη» στη φόρα; Μάλλον όχι.
Δυστυχώς όλα τα κόμματα που έχουν ασκήσει εξουσία, δεν έχουν κατορθώσει να τιθασεύσουν το τέρας της διαπλοκής των συμφερόντων, που διαφεντεύει και χειραγωγεί οριζόντια και κάθετα τον τομέα της Ενημέρωσης στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα γνωστό. Όλοι οι δείκτες για την ποιότητα της Ενημέρωσης στην χώρα μας, χτυπάνε κόκκινο. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε 38 χώρες, εμφανίζει τα ελληνικά ΜΜΕ στην τελευταία θέση σε όλες τις κατηγορίες. Το έλλειμμα εμπιστοσύνης τεράστιο. Χαμένοι σίγουρα οι Έλληνες πολίτες που στερούνται το κοινωνικό δικαίωμα στην σφαιρική και αντικειμενική ενημέρωση. Χαμένοι βέβαια και οι, μονίμως χαμένοι τα τελευταία χρόνια, εργαζόμενοι στον Τύπου, που βιώνουν στο πετσί τους πρωτοφανείς απώλειες στα επαγγελματικά, εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
* Να θυμίσουμε πως ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, πρώην πρωθυπουργός και πατέρας του νυν πρωθυπουργού, ήταν αυτός που εισήγαγε στο πολιτικό λεξιλόγιο της χώρας, τους όρους “διαπλεκόμενα συμφέροντα” και “διαπλοκή”, όπως βέβαια και τη φράση «γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;», αλλά και το περίφημο «ανφέρ»! Όλα επίκαιρα και με το παραπάνω…